Opel
У лісах на півдні Німеччини уздовж берегів Рейну знаходиться горбиста місцевість, яка називається Опель або Оббель. Кілька століть тому, після європейської тридцятирічної війни, відставні солдати зайнялися там фермерством. Незабаром новоявлених селян стали називати опелями.
У 1862 році, Адам Опель пристосував швейну машинку для виробництва капелюхів і заснував компанію Opel, на якій налагодив виробництво верстатів для випуску головних уборів. Ця компанія стала найбільшим виробником капелюхів в Німеччині. У 1884 році на виставці у Франції Адам познайомився з велосипедом і загорівся новою ідеєю - випуском велосипедів. П'ять синів Адама з дитинства допомагали батькові на фабриці, а у вільний час розважалися, катаючись навколо будинку на велосипедах. Саме вони популяризували велоспорт в Німеччині і незабаром стали першими чемпіонами. Завдяки успіхам братів марка велосипедів Opel незабаром стала відома на всю Європу.
Свою діяльність на автомобільній дорозі два брати Опель - Карл і Вільгельм почали з купівлі в 1898 році фабрики Лутцмана, на якій по ліцензії стали збирати свій перший автомобіль - саморушний екіпаж конструкції Лутцмана. Перше авто було зібрано в 1899 році. З цього моменту і йде відлік історії автомобілів марки Opel. Перемога в гонці на приз кайзера Вільгельма в 1907 році значно підняла престиж підприємства.
У 20-і роки група провідних інженерів фірми на чолі з Вільгельмом Опелем відправилася за океан - переймати накопичений в США досвід масового виробництва автомобілів. Повернувшись додому, вони завзято взялися втілювати в життя американські ідеї. У період з 1923 по 1924 роки старий завод змінився на краще, а родзинкою став перший і на той момент єдиний в Німеччині складальний конвеєр.
У 1925 році вся Європа говорила про покупку концерном General Motors англійської підприємства Vauxhall. Вже навесні наступного року Opel вирішив наслідувати приклад англійців і звернувся за заступництвом до заокеанського гіганта. У 1928 році було підписано офіційну угоду - фірма Adam Opel AG стала філією General Motors.
У період з 1941 по 1945 роки компанія Opel займалася, як і всі інші націоналізовані підприємства Німеччини, випуском зброї і військової техніки для потреб вермахту.
У 1942 році GM віднесла Opel в розряд військових втрат, оцінивши їх в $ 34 980 024. У свою чергу, Opel став «Зразковим націонал-соціалістським підприємством».
Після закінчення війни більшість заводів лежало в руїнах. Руссельхайм потрапив в американську, а Брандербург - в радянську зону окупації. Велика частина збереженого устаткування і документації були вивезені в Союз. Не минуло й року, як новий завод малолітражних автомобілів на окраїні Москви приступив до виробництва «Москвича - 400», як дві краплі води схожого на довоєнний Opel Kadett.
Початок 70-х років ознаменувався проведенням корпорацією General Motors курсу на «інтернаціоналізацію» моделей своїх європейських відділень Adam Opel AG і Voxhall Motors. З тих пір автомобілі розрізняються лише розташуванням керма і декоративними елементами.
У 1991 році фірма вперше в своїй історії почала випуск автомобіля підвищеної прохідності - моделі Frontera. Перший позашляховик був створений на базі японського джипа Isuzu Rodeo (51% акцій належить GM) і не відрізнявся особливо технічною досконалістю, хоча і виглядав вельми потужним. Вийшов типовий «паркетний» джип зі слабкими двигунами.
У 2017 році концерн GM продав марку Опель французькому автоконцерну PSA. В рамках угоди до PSA перейшли бренди Opel і Vauxhall, шість складальних і п'ять агрегатних заводів, інжиніринговий центр в Рюссельхайме і 40 тисяч працівників. Вартість угоди склала 2,2 млрд євро: 1,3 мільярда євро за автомобільний бізнес і 0,9 мільярдів - за фінансовий.